Misyon ve Vizyon
Misyon
Marmara Üniversitesi’nin kalite güvencesi, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme ve yönetimsel süreçlerinin değerlendirilmesi ve iyileştirilmesinde görev almak.
Vizyon
Kalite güvencesi kültürünü Marmara Üniversitesi’nin tamamına yaymak ve sürdürülebilirliğini sağlamak.
İdarenin Amaç ve Hedefleri
STRATEJİ: Ulusal ve uluslararası yükseköğretim standartları ve Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği kapsamında, Marmara Üniversitesi’nin eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idarî hizmetlerinin sürekli iyileştirilmesine yönelik olarak kalite güvencesi sisteminin gelişimine katkı sağlamak.
AMAÇ 1: Marmara Üniversitesi’nin kalite güvencesi, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme ve yönetimsel süreçlerinin değerlendirilmesini ve iyileştirilmesini sağlamak.
Hedef 1: Kalite Komisyonu toplantılarının 2 ayda bir önceden hazırlanan gündemle yapılmasını sağlamak.
Hedef 2: Her yıl Kurum İç Değerlendirme Raporu ve Kurum Gösterge Raporunun hazırlanmasını, Yükseköğretim Kalite Kuruluna raporun web tabanlı sisteme zamanında girilerek tamamlanması ve kurum web sitesinden Kurum İç Değerlendirme Raporunun kamuoyu ile paylaşılmasını sağlamak.
Hedef 3: Kalite kültürünün yaygınlaştırılması için yılda en az 1 eğitim düzenlenmesini sağlamak.
Hedef 4: Kalite güvencesi kültürünün yaygınlaştırılması için birim/programların Kalite Uzmanları ile yılda en az 1 kez toplantı yapılmasını sağlamak.
Hedef 5: Yükseköğretimde kalite ile ilgili kongre, konferans, seminer veya çalıştayları üniversitemiz akademik personeline duyurmak.
Hedef 6: Süreç yönetimi kapsamında tüm birim/bölümlere ait süreçlerin mükemmelliğini sağlamak için yazılımı temin etmek ve Üst Yönetim’in tam desteği ile sistematik olarak uygulamaya geçilmesini sağlamak.zz
Temel Politikalar ve Öncelikler
1. Kurumun kalite çalışmalarının sürdürülmesi ve yaygınlaştırılması, belgelerin raporlanması ve akredite olan birim/ programlara ait bilgi ve belgelerin arşivlenmesi ve raporlanması.
2. Tüm birim ve programlarda kalite kültürünün; öğrenci, idari personel ve akademik personel düzeyinde yaygınlaştırılması.
3. Öğrenci, idari personel, akademik personel ve çalışanların geri bildirimlerinin süreçlerin iyileştirilmesinde kullanılması.
4. Her yıl, iç değerlendirme ile birim ve programların gözden geçirilerek sürekli iyileştirmenin sağlanması.
5. İç ve dış paydaşların (öğrenci, idari ve akademik personel, işverenler, mezunlar vb) katkılarıyla eğitim-öğretimde kalitenin arttırılması.
Görev,yetki ve sorumluluklar
Kalite Koordinatörlüğü Norm Kadro Çalışması kapsamında Yönetim Kurulu’nun 2012/637-14 sayılı kararı ile kurulmuştur.
23.07.2015 tarih ve 29423 sayılı Resmi Gazetede Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca yayımlanan 'Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği'nde yetki, görev ve sorumluluklar tanımlanmıştı, yetki, görev ve sorumluluklar Kalite Koordinatörlüğü Yönergesi'nde güncellenmiştir.
Kalite Koordinatörlüğü’nün Görevleri:
-
- 1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği ve üniversitemizin stratejik plan ve hedefleri doğrultusunda, kurumun eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerinin kalitesinin ve kalite geliştirme çalışmalarının değerlendirilmesinde görev almak.
- 2. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği ve Kalite Komisyonu Çalışma Usulleri ve Esasları’na göre; yılda iki kez (Nisan ve Ekim aylarında) Kalite Komisyon Üyeleri ve Kalite Komisyonu ve Alt Danışma Kurulu Üyeleri ile birlikte toplantıları organize etmek.
- 3. Her yıl Kasım-Aralık aylarında M.Ü. Uzaktan Eğitim Raporunu hazırlamak.
- 4. Her yıl Ocak-Nisan aylarında M.Ü. Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR) ve Kurum Gösterge Raporunu (KGR) hazırlamak ve kamuoyuna duyurmak.
- 5. Birim Faaliyet Raporunu hazırlamak ve SGDB’ye iletmek.
- 6. Birimde gerçekleştirilen faaliyetleri aylık olarak raporlamak.
- 7. Akredite olan Üniversite birimlerine ait bilgi ve belgeleri arşivlemek ve raporlamak.
- 8. Üniversite genelinde sürdürülen kalite faaliyetlerine ve kalite geliştirme çalışmalarına yönelik olarak raporlar hazırlamak ve Marmara Üniversitesi Kalite Komisyonuna sunmak.
- 9. Üniversitemizin kalite güvencesi sistemine yönelik olarak belirlediği politika ve süreçleri ilgili birimlere duyurmak.
- 10. Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından organize edilen yükseköğretim kurumsal dış değerlendirme süreci için üniversitemizde hazırlık aşamasında ve değerlendirme sürecinde gerekli görevleri yerine getirmek.
- 11. Dış değerlendirme süreci sonrasında gelişmeye açık alanlar için iyileştirme çalışmaları önermek, planlamak ve izlemek.
- 12. Kalite kültürünün yaygınlaştırılması için öğrenci, idari personel ve akademik personele yönelik olarak eğitim, toplantı, çalıştay vb faaliyetlerde bulunmak ve bunlara katılım sağlamak.
- 13. Yükseköğretimde kalite ile ilgili kongre, konferans, seminer veya çalıştayları üniversitemiz akademik personeline duyurmak.
- 14. Yükseköğretimde kalite ile ilgili güncel ve mesleki yayınları ve uygulamaları izlemek ve duyurmak.
- 15. Marmara Üniversitesi Kalite Komisyonunun kalite ile ilgili vereceği diğer görevleri yerine getirmek.
- 16. Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği kapsamında verilen diğer görevleri yerine getirmek.
- 17. Yükseköğretim Kalite Kurulunun gerekli gördüğü, çalışma usul ve esaslarını belirlediği komisyonlarının kurulması ve alt danışma kurullarının oluşturulmasında görev almak.
- 18. YÖKAK tarafından yürütülen kalite çalışmalarını, kalite çalışmaları değişikliklerini, yeni çalışmalar ve uygulamalar ile ilgili Resmi Gazetede yayımlanan değişiklikleri takip etmek.
- 19. Kurumumuz Genel Memnuniyet Anketi'ni tüm personele ve öğrencilere uygulanmasını, sürecin takibini sağlamak, analiz edip sonuçlarını elde etmek, paydaşlara duyurmak, uygulamanın sürekliliği esas alınarak iyileştirme çalışmalarında birimlere destek olmak
- 20. İyileştirme çalışmaları kapsamında diğer birimlerin faaliyet alanına göre özelleştirilmiş anketlerin uygulanmasında destek sağlamak.
- 21. Üniversite süreçleri, iş akış şemaları, prosedür, politika ve talimatlarının oluşturulma ve güncellenmesinde Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı’na destek sağlamak.
- 22. Kurumsal Süreç Yönetimi yazılımlarını araştırmak, incelemek, Üniversite mevcut yapısı ile performans ve kalite standartlarına uygunluğunu göz önüne alarak ilgili paydaşlar ile değerlendirmek.
- 23. Koordinatörlük süreçleri, iş akış şemaları, prosedür, talimatlarını gözden geçirmek, revize etmek.
- 24. Üniversitenin tüm duyurularının takibini sağlayarak Kurum İç Değerlendirme Raporu için toplanmasını sağlamak.
Bu sayfa Kalite Koordinatörlüğü tarafından en son 14.05.2024 16:23:52 tarihinde güncellenmiştir.